Eurovision 2024

Είδα τον Ιππόλυτο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Επίδαυρο

Home » Art & Culture » Είδα τον Ιππόλυτο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Επίδαυρο

Οι φετινές παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου άνοιξαν με τους καλύτερους οιωνούς. Ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου ξεσήκωσε το κοινό που χειροκρότησε με πάθος, ηθοποιούς και συντελεστές μιας άρτιας παράστασης.

Η ιστορία της Αφροδίτης, που επειδή ο Ιππόλυτος δεν ήθελε να πέσει στα δίχτυα της σαρκικής λαγνείας και του έρωτα και να μείνει αμόλυντος, αποφάσισε να τον εκδικηθεί κάνοντας τη μητριά του, Φαίδρα να τον ερωτευτεί και μετά να αυτοκτονήσει από την ντροπή της γεγονός που ξεσήκωσε τη μήνι του Θησέα, πατέρα του Ιππόλυτου που τον καταράστηκε σε αργό και βίαιο θάνατο, ζωντάνεψε στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου με έναν μοναδικό ρυθμό, εξαίσια κίνηση των ηθοποιών και ένα ιδιαίτερο εύρημα. Η θεά Αφροδίτη με μια κάμερα  έδειχνε, μέσω της προβολής της δικής της ματιάς, το πάθος και τα πάθη των ηρώων του έργου.

Να ξεκινήσω με τους ηθοποιούς και την Κόρα Καρβούνη που ως Φαίδρα μας χάρισε μια στέρεη και μοναδική ερμηνεία με λιτότητα και ένταση.
Η Έλενα Τοπαλίδου ως Αφροδίτη είχε μιας αλμοδοβαρικής τρέλας παρουσία και κατάφερε να μαγνητίσει με την εκφραστικότητα των λόγων και την πλαστικότητα του σώματός της τους θεατές της Επιδαύρου. Μια αρχαία Κίκα, με την καμέρα στο χέρι αντί για το κράνος, η Αφροδίτη της Κατερίνας Ευαγγελάτου, μας έβαλε ακόμη πιο βαθιά στην ψυχή των ηρώων της τραγωδίας.

Ο Ορέστης Χαλκιάς ως Ιππόλυτος ήταν καθηλωτικός. Η σκηνή του θανάτου του ήταν μοναδική και πραγματικά έβλεπες έναν άνθρωπο που πονάει και ψυχορραγεί.

Ο Γιάννης Τσορτέκης, ως Θησέας έπαιξε με πολλές αποχρώσεις και δύναμη το ρόλο του μαινόμενου «απατημένου» συζύγου από τον ίδιο του το γιο αλλά και του μετανιωμένου ήρωα – θύμα του καπρίτσιου της θεάς Αφροδίτης.

Οι υπόλοιποι ρόλοι, Μαρία Σκουλά ως τροφός και Δημήτρης Παπανικολάου ως εξάγγελος ήταν επαρκώς ερμηνευμένοι. Ομοίως και ο χορός των γυναικών και των κυνηγών  κατάφεραν να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο της παραστασης του Εθνικού Θεάτρου.

Το σκηνικό  της Εύας Μανιδάκη ήταν λειτουργικό και ενάρμονισμένο τόσο στο χώρο όσο και στις ανάγκες του έργου. Το ποτάμι, που είχε φτιάξει ήταν σαν ένας ακόμη χαρακτήρας μέσα στην εξέλιξη της παράστασης.

Χωρίς να κάνω σπόιλερ, γιατί η παράσταση παίζεται απόψε και πάλι στην Επίδαυρο και μετά θα έχει μι περιοδεία (δες στο τέλος του κειμένου και κλείσε εισιτήρια), η ερωτική σκηνή που μας δείχνει η κάμερα της Αφροδίτης, όπως και ο τρόπος που η θεά ξελογιάζει την Φαίδρα είναι από τα εξαιρετικά σκηνοθετικά ευρήματα στο έργο.

Η παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι ενώ είδα, είδαμε και χειροκροτήσαμε με πάθος μια σπουδαία, νομίζω, παράσταση, υπήρχε κάτι που προσωπικά δεν με άφησε να απογειωθώ. Κι αυτό είναι η χρήση μικροφώνων. Ακούγαμε τις φωνές μόνο από τα ηχεία. Δηλαδή από το ίδιο σημείο την ώρα που οι άξιοι ηθοποιοί με εξαιρετική κίνηση, όπως προείπα «όργωναν» τη σκηνή. Ευτυχώς ή το μικρόφωνο χάλασε ή όντως έτσι το είχε σχεδιάσει η σκηνοθέτιδα και ο Θησέας που πνίγεται στον πόνο όταν καταλαβαίνει την αδικία που διέπραξε σε βάρος του Ιππόλυτου, δηλαδή ο Γιάννης Τσορτέκης γέμισε τον χώρο με τη μεστή και εκφραστική φωνή του.
Νομίζω ότι κάποια στιγμή και η κυρία Καρβούνη κατάφερε να ακουστεί στο χώρο που κινείτο πέρα από τα ηχεία. Είναι κρίμα ένας θίασος άξιων ηθοποιών, τόσο καλοδουλεμένος σε κίνηση, ρυθμό, συναίσθημα να μην του δίνεται η δυνατότητα να αναμετρηθεί με έναν χώρο που φημίζεται για την ακουστική του.
Να βρείτε τρόπο να δείτε τον Ιππόλυτο με την υπογραφή της Κατερίνας Ευαγγελάτου! Θα είναι μια από τις παραστάσεις που θα θυμάστε για καιρό!

Δείτε αναλυτικά τους συντελεστές της παράστασης:

Μετάφραση Κώστας Τοπούζης
Δραματουργική επεξεργασία-Διασκευή-Σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά Eύα Μανιδάκη
Μουσική σύνθεση-Ενορχήστρωση Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης
Σχεδιασμός βίντεο Παντελής Μάκκας
Χορογραφία Aλέξανδρος Σταυρόπουλος
Κοστούμια Εύα Γουλάκου
Φωτισμοί Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός Κώστας Παυλόπουλος
Δραματολόγος παράστασης Εύα Σαραγά
Μουσική διδασκαλία Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτιδας Γιώργος Μπραουδάκης
Βοηθός σκηνογράφου Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός ενδυματολόγου Αλεξάνδρα-Αναστασία Φτούλη
Βοηθός φωτίστριας Λάμπρος Παπούλιας
Βοηθός σχεδιαστή βίντεο Ανθή Παρασκευά Βελουδογιάννη
Σχεδιασμός κομμώσεων Κωνσταντίνος Κολιούσης

Παίζουν (αλφαβητικά)

Διαμαντής Αδαμαντίδης Υπηρέτης Κόρα Καρβούνη Φαίδρα Δημήτρης Παπανικολάου Εξάγγελος Μαρία Σκουλά Τροφός Έλενα Τοπαλίδου Αφροδίτη/Άρτεμις Γιάννης Τσορτέκης Θησέας Ορέστης Χαλκιάς Ιππόλυτος

ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Ιωάννα Λέκκα, Αμαλία Νίνου, Μελίνα Πολυζώνη, Ηρώ Χαλκίδη

ΧΟΡΟΣ ΚΥΝΗΓΩΝ

Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Νίκος Γονίδης, Νίκος Γρηγοριάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Ηρακλής Κωστάκης, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ, Αλέξανδρος Τωμαδάκης, Μάριος Χατζηαντώνη, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης

Μουσικοί επί σκηνής

Γιάννος Γιοβάνος (τσέλο), Γιάννης Παπαδόπουλος (keyboards), Βαγγέλης Παρασκευαΐδης (βιμπράφωνο- κρουστά), Σπύρος Πολυχρονόπουλος (electronics)

Ιππόλυτος – περιοδεία

14-16 και 18-20 Ιουλίου, Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά

29 Ιουλίου, Αμφιθέατρο «Ειρήνη Παπα» Χιλιομόδι

4-5 Αυγούστου, Αρχαίο Αμφιθέατρο Κουρίου – Λεμεσός

31 Αυγούστου, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»

7 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη

10 Σεπτεμβρίου, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνα

Γιαννης Καφάτος

Γιαννης Καφάτος

Γιάννης Καφάτος: Μπαμπάς του Αντώνη και της Μαρίνας, δημοσιογράφος, πτυχιούχος Πολιτικών Επιστημών, λάτρης των βιβλίων, της μουσικής, των ταξιδιών, περιστασιακός tattoer και Dj

Είδα τον Ιππόλυτο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Επίδαυρο

Most Popular

Social Media

Scroll to Top