Art & Culture

Eurovision 2024 – Αποκλειστική συνέντευξη στον ψηφιακό δημιουργό Maxe

Το να δημιουργεί εξειδικευμένα βίντεο, φωτογραφίες και ποικίλο περιεχόμενο σχετικά με την Eurovision είναι κομμάτι της ζωής του τα τελευταία 5 χρόνια και είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον ίδιο. Στην καθημερινή του ζωή είναι επίσης δημιουργός καθώς έχει ανοίξει τη δική του εταιρεία ως φωτογράφος/κινηματογραφιστής.

Τα βίντεο του διαθέτουν έντονα το στοιχείο το χιούμορ, της ποπ αρτ, της πιστής «αντιγραφής» των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην Eurovision και φυσικά του πάθους του για τη φωτογραφία και το βίντεο. Στη σελίδα του κάνει reaction στα νέα τραγούδια ή στις πρόβες που κυκλοφορούν. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το Ζάρι της Μαρίνας Σάττι, το οποίο βάζει ψηλά στις προτιμήσεις του:

@itsmaxevision

ZARI 🇬🇷🎲 by @SATTI New creation from @Eurovision 2024 edition, with Marina Satti and her song “ZARI” for Greece. This one is special to me, as I traveled for the first time to Greece, on the beautiful Crete island last october. I love every minutes of this trip and fall in love with greek way of life and the FOOD 😍 So I included some personal pics in the video! 💙 To which song should I create a new video? Tell me the country with the flag in the comments! 😁 #eurovision2024 #marinasatti #zari #greece #eurovision #esc2024 #fyp #pourtoi #parati #eurovisionfan #perte #γιασενα #greece #eurovisiongreece #greek #greekmusic #ζάρι

♬ sonido original – Eurovision

Salut Maxe! Πες μας γιατί είναι ξεχωριστή για σένα η Eurovision;

Maxe: Καταρχάς, η Eurovision ήταν πάντοτε σημαντική και ξεχωριστή για την οικογένειά μου: οι παππούδες μου την παρακολουθούσαν το ’60 και το ’70, μετά η μαμά μου έβλεπε και συνέχισα αυτή την «παράδοση» εγώ από το 2012. Η Eurovision ήταν για εμένα ένα ασφαλές μέρος ως έφηβος που έψαχνε τη σεξουαλική του ταυτότητα σε μια περίοδο που ήταν δύσκολο για τη Γαλλία. Είχαμε πολλές πορείες διαμαρτυρίας τη διετία 2013-2014 για να νομιμοποιηθεί ο ομόφυλος γάμος και ήταν αρκετά δύσκολο για πολλά άτομα LGBTQ+ να εκφράσουν την ταυτότητά τους. Την ίδια χρονιά, η Conchita Wurst κέρδισε την Eurovision. Σε εκείνη τη δύσκολη περίοδο για εμένα, είδα τη νίκη της ως σύμβολο και ως ένα μήνυμα ελπίδας. Ευχαριστώ αυτό τον διαγωνισμό γιατί με βοήθησε να ανακαλύψω πολλούς καλλιτέχνες και είδωλα που ενέπνευσαν στη ζωή μου. 

Μια ξεχωριστή ενότητα στο κανάλι σου είναι η αναδημιουργία των βίντεο κλιπ της Eurovision. Τι απαιτήσεις έχει αυτό που κάνεις;

Maxe: Είναι αρκετά απαιτητικό γιατί πρέπει να συντονίσω πολλά πράγματα προκειμένου να βγει ένα ωραίο αποτέλεσμα και αρκετά κοντά στο πρωτότυπο βίντεο. Το βασικότερο πρόβλημα είναι η διαχείριση του χρόνου, το να βρω αντικείμενα που μοιάζουν με το πρωτότυπο βίντεο κλιπ, να το γυρίσω και μετά να κάνω το editing. Αυτό μου παίρνει την περισσότερη ώρα, από 5 έως 10 ώρες. Συνήθως επιλέγω να αναδημιουργήσω βίντεο από τραγούδια με τα οποία νιώθω μια προσωπική σύνδεση που θα με παρακινήσει να το κάνω. Αν το πιστεύεις εσύ, θα το πιστέψουν και οι θεατές που θα το δουν.

Έχεις κάποιο αγαπημένο βίντεο που αναδημιούργησες και γιατί;

Maxe: Είναι δύσκολο να επιλέξω μόνο ένα, γιατί το καθένα έχει τη σημασία του και την πλάκα του για εμένα. Ίσως ξεχωρίζω το El Diablo της Έλενας Τσαγκρινού, το 2021, το οποίο το γύρισα για έναν διαγωνισμό που έκανε η Nikkie Tutorials. Κατέληξα στην 3η θέση και το βίντεο προβλήθηκε στην τηλεόραση.

Πώς σου φαίνεται το Ζάρι; Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να κερδίσει στην Eurovision;

Maxe: Το Ζάρι έχει αρκετές πιθανότητες να κερδίσει και διαθέτει μέσα ό,τι χρειάζεται για να καταπλήξει το κοινό σε όλη την Ευρώπη. Καταρχάς είναι μια πολιτιστική εμπειρία από το θεότρελο βίντεο κλιπ μέχρι τα διάφορα είδη και μουσικά όργανα που επέλεξε στην παραγωγή του κομματιού. Μου αρέσει πολύ η μείξη του παραδοσιακού με το μοντέρνο και περίμενα χρόνια η Ελλάδα να στείλει κάτι τέτοιο. Στα θετικά ν’ αναφέρω και το άκουσμα της ελληνικής γλώσσας, γιατί είμαι φαν των εθνικών γλωσσών στον διαγωνισμό. Δεν μπορώ να προβλέψω αν θα κερδίσει γιατί είναι μια πολύ απρόβλεπτη χρονιά, αλλά αν κερδίσει θα χαρώ να έρθω στην Αθήνα…

Ποια χώρα «βλέπεις» ως νικήτρια της Eurovision 2024;

Maxe: Πιστεύω ότι ο νικητής βρίσκεται ανάμεσα στην Ιταλία, στην Ελβετία, στην Ελλάδα, την Ολλανδία και στην Κροατία.

Έχεις επισκεφτεί ποτέ τη χώρα μας;

Maxe: Ναι! Ταξίδεψα στην Κρήτη με φίλους μου τον περασμένο Οκτώβρη. Επισκέφτηκα αρκετά σημεία του νησιού όπως το Ηράκλειο, τα Μάλια, τα Χανιά, το φαράγγι της Σαμαριάς και την Ελαφόνησο. Πάντα ήθελα να έρθω σ’ επαφή με τον πολιτισμό σας και σε αυτό το ταξίδι λάτρεψα την ελληνική κουζίνα. Έκτοτε, δεν έχει υπάρξει εβδομάδα που δεν έφαγα ελληνική σαλάτα ή ντάκο!

Ποιες είναι οι 5 αγαπημένες σου συμμετοχές της Eurovision;

Maxe: Μόνο 5; Δύσκολο! Μου έρχονται αυτή τη στιγμή τοEuphoria και το Tattoo της Loreen, το El Diablo της Έλενας Τσαγκρινού, το Rhythm Inside του Loïc Nottet, το Voila της Barbara Pravi και το Nous les amoureux του Jean-Claude Pascal που κέρδισε την Eurovision το 1961 για το Λουξεμβούργο. Το τραγούδι μιλάει για δύο ερωτευμένους που η κοινωνία δεν τους αποδέχεται και αργότερα ο τραγουδιστής αποκάλυψε πως μιλούσε για δύο γκέι άντρες. Το βρίσκω πολύ θαρραλέο να τραγουδάς ένα τέτοιο τραγούδι τη δεκαετία του ’60 όταν η ομοφυλοφιλία ήταν ακόμη παράνομη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Ποιος είναι ο στόχος σου ως… Maxevision;

Maxe: Ο στόχος μου αρχικά ως Maxe είναι να εξερευνήσω πολιτισμούς μέσω της μουσικής και η Eurovision είναι ο ιδανικός χώρος για αυτό. Ελπίζω κάποια στιγμή να έχω την οικονομική δυνατότητα να πάω στην Eurovision και ίσως σε κάποια Eurovision Pre Parties. Θα συνεχίσω να δημιουργώ περιεχόμενο σχετικά με τον διαγωνισμό και θα πηγαίνω προς τα εκεί που με ελκύει η μουσική.

Ο Αναστάσης Πινακουλάκης είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας, θεατρολόγος και θεατρικός συγγραφέας. Είναι αριστούχος διπλωματούχος από το ΠΜΣ του Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με τη θεατρική κριτική, την αρθρογραφία, τον κινηματογράφο και την Eurovision.
X