Τα pre-parties είναι ειδικά πάρτι που διοργανώνονται σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πόλεις και συγκεντρώνουν τα βλέμματα των eurofans, καθώς εκεί εμφανίζονται οι εκπρόσωποι σχεδόν όλων των χωρών που διαγωνίζονται στη Eurovision και συνήθως ερμηνεύουν για πρώτη φορά το τραγούδι τους live. Φέτος θα πραγματοποιηθούν συνολικά επτά τέτοια πάρτι: PrePartyES Madrid (28-30 Μαρτίου), Barcelona Eurovision Party (04-06 Απριλίου), London Eurovision Party (7 Απριλίου), Eurovision in Concert – Amsterdam (13 Απριλίου), Nordic Eurovision Party – Στοκχόλμη (14 Απριλίου), Eurovision Night – Oslo (20 Απριλίου) και Copenhagen Eurovision Party – Malmohagen (4 Μαΐου).
Οι αποστολές της Ελλάδας και της Κύπρου δεν έχουν σχεδιάσει να εμφανιστούν σε κάποιο από αυτά τα πάρτι, κρατώντας… μυστική τη live εμφάνισή τους μέχρι τις επίσημες πρόβες της Eurovision. Ως εκ τούτου διακρίνουμε σχετική στασιμότητα στις στοιχηματικές εταιρείες, ακόμη και πτώση τους στον πίνακα, καθώς οι φαν δεν μπορούν να γνωρίζουν αν το τραγούδι μας θα πετύχει σκηνικά και φωνητικά.
Το πρώτο pre-party διοργανώθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στη Μαδρίτη και διήρκησε τρεις ολόκληρες μέρες. Οι Ισπανοί ξέρουν πώς να διοργανώνουν μια μεγάλη φιέστα όπως αυτή του PrePartyEs. Την Παρασκευή 29/3 το πάρτι άνοιξε με καλλιτέχνες από προηγούμενες Eurovision, όπως η δική μας Τάμτα που είχε εκπροσωπήσει την Κύπρο το 2019 με το Replay. Η Τάμτα παρουσίασε ένα πολύ ιδιαίτερο act που περιλάμβανε το Replay και κομμάτια από τον πρόσφατο δίσκο της Identity Crisis. Η εμφάνισή της είχε στοιχεία από το πολύ ιδιαίτερο live show που έχει παρουσιάσει στο club Smut στο Μεταξουργείο.
Το Σάββατο 30/3 ήταν η βασική βραδιά του pre-party καθώς εμφανίστηκαν οι 28 από τους 37 εκπροσώπους της φετινής διοργάνωσης και ανάμεσά τους ήταν τα φαβορί από Κροατία, Ιταλία, Ολλανδία, Ελβετία και Βέλγιο. Χωρίς πολλά εφέ ή χορευτική υποστήριξη, οι καλλιτέχνες σε μεγάλο βαθμό κατάφεραν να εντυπωσιάσουν τους παρευρισκόμενους αλλά και τους χιλιάδες φαν ανά τον κόσμο που είδαμε βιντεάκια από τις εμφανίσεις τους.
Η εμφάνιση που συζητήθηκε παραπάνω ήταν αυτή του non-binary καλλιτέχνη Nemo από την Ελβετία, που σε προηγούμενο άρθρο μας έχουμε προβλέψει ως νικητή ολόκληρης της Eurovision 2024. Οι Nemo παρουσιάζουν το πολύ απαιτητικό κομμάτι The Code, που συνδυάζει την ποπ, τη ραπ, την dance και… την όπερα σε ένα. Στιλιστικά βλέπουμε εναλλαγή αντρικών και γυναικείων ρούχων, σε ένα πολύ queer και παιγνιώδες σύνολο. Το μεγάλο ατού όμως των Nemo είναι οι φωνητικές τους ικανότητες, που όπως φαίνεται από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν είναι αρκετές για να κάνουν την Ελβετία το μεγάλο φαβορί του διαγωνισμού – και όχι την Κροατία που υποστηρίζουν όλα τα μέσα.
Δείτε απόσπασμα της εμφάνισης από το wiwiblogs:
Μετά το PrePartyES είχαμε μερικές τροποποιήσεις στα στοιχήματα και την Ελβετία να ανεβαίνει από την 4η στη 2η θέση με ανοδική πορεία, ενώ στο Eurovision Scoreboard παραμένει εξίσου στη 2η θέση με μικρή διαφορά από την Ιταλία. Αντίστοιχα, η Γαλλία σκαρφάλωσε στην 7η θέση, ρίχνοντας μία θέση στην Ελλάδα. Αυτό βέβαια αφορά περισσότερο τις τάσεις των ανθρώπων που ψηφίζουν και έχει μικρή σημασία μπροστά στις τελικές εμφανίσεις των χωρών στη Eurovision.
Πέρα από τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο των pre-parties είναι πως γίνονται οι πρώτες γνωριμίες ανάμεσα στους καλλιτέχνες, δημιουργώντας σχέσεις και φιλικό κλίμα ανάμεσά τους. Τα social media έχουν γεμίσει από φωτογραφίες των καλλιτεχνών, κοινές εμφανίσεις, γεύματα ή ακόμη και συνεργασίες με καλλιτέχνες διαφορετικών χωρών, δείχνοντας το πραγματικό συναγωνιστικό πρόσωπο της Eurovision.
Το επόμενο pre-party θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη στο τέλος της εβδομάδας.