Art & Culture

Eurovision 2024 – “Ζάρι” και στον Τελικό για τη Μαρίνα Σάττι

Η ελληνική συμμετοχή στην Eurovision 2024, ήταν μια από τις πιο πολυαναμενόμενες, καθώς το Ζάρι, βρίσκεται σταθερά στο τοπ 5 των φαν του διαγωνισμού. Ήδη από τις πρόβες που είχαν κυκλοφορήσει υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον προς εμάς, σημειώνοντας μάλιστα το ρεκόρ των 3 εκατομμυρίων προβολών στο TikTok για πρόβα και όχι την επίσημη εμφάνιση.

Ούτως ή άλλως τα κοινωνικά δίκτυα ήταν ένα βασικό μέσο προώθησης της ελληνικής συμμετοχής, αφού δεν έγινε κάποια περιοδεία ή άλλη προωθητική ενέργεια τουλάχιστον πριν το δεκαήμερο στο Μάλμε της Σουηδίας. Μάλιστα, στο τοπ 20 του καναλιού της Eurovision, το Ζάρι είχε διπλή παρουσία, με το επίσημο βίντεο κλιπ και με την unplugged εκδοχή.

Βρισκόμαστε στην εβδομάδα της Eurovision και ο παλμός στο Μάλμε δείχνει τις τάσεις του κοινού, τόσο με τις αντιδράσεις στην αρένα όσο και με τη γενικότερη αποδοχή των θαυμαστών του διαγωνισμού. Τις τελευταίες δύο ημέρες υπήρχε μεγάλη ανησυχία, κυρίως στην Ελλάδα για την υγεία της Σάττι και αν θα μπορέσει να δώσει τον καλύτερο της εαυτό στη σκηνή.

Παρακολουθώντας όμως τον Β’ Ημιτελικό σε πρόβα στην Αρένα, διαπίστωσα πως στο κοινό αρέσει και το τραγούδι και το performance στη σκηνή. Στο πρώτο μέρος του κομματιού ένιωσα πως φωνητικά δε βγήκε όσο καλό ήταν στις προηγούμενες πρόβες, αλλά η Μαρίνα Σάττι κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια και έφερε εις πέρας την performance χωρίς να χάσει το μπρίο της. Η αρένα ζητοκραύγαζε σε κάθε αλλαγή του κομματιού και της σκηνοθεσίας, όχι μόνο στο τέλος της εμφάνισης. Από τις αντιδράσεις του κοινού στην αρένα αλλά και συνομιλώντας με φαν έξω από αυτήν, διαπίστωσα πως είναι ιδιαίτερα αγαπητή η Μαρίνα και πως αρέσει στους ξένους ότι επιτέλους στείλαμε μια συμμετοχή στην ελληνική γλώσσα που τη βρίσκουν όμορφη.

Το βράδυ του Ημιτελικού, παρακολούθησα την Eurovision στο Eurovillage, δηλαδή στο σημείο συνάντησης των eurofans, όπου ο παλμός του διαγωνισμού χτυπάει πιο δυνατά. Η ανησυχία των Ελλήνων για το κρυολόγημα της Σάττι, είχε μετριάσει τον ενθουσιασμό εντός συνόρων, αλλά έξω δε φάνηκε να απασχολεί κανέναν. Με το που εμφανίστηκε η Μαρίνα στην αρένα και κατ’ επέκταση στην οθόνη, το κοινό επευφημούσε. Μπήκα στον πειρασμό να ρωτάω ξένους φαν, πώς του φάνηκε και αν θεωρούσαν ότι θα προκριθεί στον Τελικό, και απαντούσαν πως δεν υπάρχει καμία τέτοια αμφιβολία και το “Τα τα τα” (έτσι το αποκαλούν οι ξένοι για ευκολία) είναι από τα αγαπημένα τους τραγούδια φέτος.

Αφού τελείωσαν όλες οι συμμετοχές του Β’ Ημιτελικού, οι παρουσιάστριες βγήκαν στη σκηνή για ένα μουσικό sing along, στο οποίο εμφανίστηκαν η Έλενα Παπαρίζου, η Sertab Erener και η Charlotte Perrelli με τα τραγούδια τους που είχαν νικήσει τον διαγωνισμό.

Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες που ανακοινώθηκε πως πέρασε στον Μεγάλο Τελικό, ανακουφίζοντας τους Έλληνες φαν. Εκεί θα εμφανιστεί περίπου στη μέση και συγκεκριμένα στη δωδέκατη θέση από τις 26 χώρες που θα διεκδικήσουν την πρωτιά. Η Σάττι αν και ταλαιπωρημένη από το κρυολόγημα και ελαφρώς αγχωμένη, φάνηκε ιδιαίτερα χαρούμενη και έτοιμη να εμφανιστεί ξανά στον Τελικό. Να προσθέσουμε πως η ελληνική συμμετοχή είναι ξανά η πιο δημοφιλής στο YouTube έχοντας συγκεντρώσει 800 χιλιάδες κλικ στις πρώτες 12 ώρες κυκλοφορίας.

Ακολουθεί η Ολλανδία με το viral Europapa με 500 χιλιάδες.

Απόψε το βράδυ θα πραγματοποιηθεί το Jury Show, η πρόβα τζενεράλε του Τελικού, κατά την οποία οι κριτικές επιτροπές από τις 37 χώρες που συμμετείχαν φέτος στην Eurovision θα βαθμολογήσουν τις συμμετοχές βάσει των εμφανίσεων τους. Αυτή η βραδιά είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού σε αυτήν καθορίζεται το 50% του αποτελέσματος του Σαββάτου.

Αύριο, Σάββατο 11 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί ο Τελικός με 26 διαγωνιζόμενες χώρες. Ποιος θα είναι ο μεγάλος νικητής;

Ο Αναστάσης Πινακουλάκης είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας, θεατρολόγος και θεατρικός συγγραφέας. Είναι αριστούχος διπλωματούχος από το ΠΜΣ του Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με τη θεατρική κριτική, την αρθρογραφία, τον κινηματογράφο και την Eurovision.
X