Θεατρικές πρεμιέρες μετά το Πάσχα – Κλασικό ρεπερτόριο, τολμηρά έργα και μια νέα γενιά δημιουργών

Home » Art & Culture » Θεατρικές πρεμιέρες μετά το Πάσχα – Κλασικό ρεπερτόριο, τολμηρά έργα και μια νέα γενιά δημιουργών

"Η τελευταία σπίθα της φετινής εκρηκτικής θεατρικής σεζόν θα ανάψει ξανά στις σκηνές στα μέσα Μαΐου και εμείς ξεχωρίζουμε τις παραστάσεις που δεν πρόκειται να χάσουμε."

Από την παρουσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου με το Περιμένοντας τον Γκοντό στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μέχρι την ξέφρενη γιορτή των C for Circus και την «ανατομία» όλων όσα ζήσαμε τη δεκαετία του 2000 από τον Παντελή Φλατσούση, οι επιλογές του επόμενου μήνα προμηνύουν ότι οι θεατρικές έξοδοι θα είναι συχνές.

Αλιγάτορες

Θέατρο Γκλόρια

Σκηνοθεσία: Γιάννης Λασπιάς

Από 9/05

Το βραβευμένο έργο του Andrew Keatley Αλιγάτορες (Alligators) παρουσιάζεταιγιαπρώτη φορά στην Ελλάδα. Στο δυνατό ψυχολογικό δράμα πρωταγωνιστούν ο Γεράσιμος Γεννατάς και η Φαίη Ξυλά μαζί με τους Αθηνά Χατζηαθανασίου, Σάντυ Χατζηιωάννου και Παναγιώτα Χαϊδεμένου.

Αρκεί μια καταγγελία για ν’ αλλάξει όλη σου η ζωή; Πόσο εύκολα «κατασκευάζεται» μια πληροφορία, πού ξεκινάει και πού σταματάει η αλήθεια; Πού οδηγούν η πόλωση και η καταδίκη της κοινής γνώμης χωρίς να υπολογιστεί το τεκμήριο της αθωότητας; Ποια είναι τα θύματα και ποιοι οι θύτες; Ποιοι είναι οι «αλιγάτορες» αυτής της κοινωνίας;

Άτλας της Δεκαετίας του 2000

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης

Από 10/05

Η Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά φιλοξενεί ένα μεγάλο show: τον Άτλαντα της δεκαετίας του 2000, τη νέα παράσταση του Παντελή Φλατσούση. Μια παράσταση που με τη συνθήκη του show και με εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας, live video και ζωντανής μουσικής επιχειρεί να θυμηθεί τα χρόνια της δεκαετίας του 2000 και να δώσει μαζί με το κοινό απαντήσεις σε μεγάλα ερωτήματα. Μια δεκαετία γεμάτη σημαντικά γεγονότα: Αθήνα 2004, 11η Σεπτεμβρίου, Euro 2004, κατάρρευση Lehman Brothers, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», παγκόσμια οικονομική κρίση, μετρό, τσουνάμι.

Περιμένοντας τον Γκοντό

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

15-19/05

«Όλοι γεννιόμαστε τρελοί. Κάποιοι παραμένουν»

Εστραγκόν

Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος ανεβάζει το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη. Ποιος είναι τελικά ο Γκοντό του τίτλου που δεν εμφανίζεται ποτέ; Κάποιος σωτήρας ή ακόμη και ο ίδιος ο Θεός, όπως φανερώνει η παραφθορά του ονόματος στα αγγλικά (Godot, από το God = Θεός); Ο Μπέκετ έχει πάντως παραδεχτεί ότι εκείνο που ενδιέφερε τον ίδιο δεν ήταν τόσο ο Γκοντό όσο το «περιμένοντας». Αυτή την αέναη αναμονή σκηνοθετεί με όρους κωμικοτραγικής ιερουργίας ο Θεόδωρος Τερζόπουλος.

Η παράσταση του Τερζόπουλου, του σκηνοθέτη που ξεκίνησε από τον Μακρύγιαλο της Πιερίας και διατρέχει τον κόσμο εδώ και σαράντα χρόνια με το θέατρο Άττις, διδάσκοντας τη θαυμαστή μέθοδο υποκριτικής του από την Ασία έως την Αυστραλία, «φανερώνει μια σταυρωμένη ανθρωπότητα, της οποίας τα καρφιά είναι λέξεις», όπως σημειώνουν δημοσιεύματα του ξένου Τύπου.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης

Από 16/05

Μια ξεχωριστή ανάγνωση της ερωτικής τραγωδίας Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ με Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς. Οι δυο αντίπαλες οικογένειες στην παράσταση αυτή γίνονται οι Έλληνες Καπουλέτοι και οι Τούρκοι Μοντέγοι. Μια τρίγλωσση παράσταση με υπέρτιτλους, όπου δύο λαοί – δύο οικογένειες με διαφορετική θρησκεία και κουλτούρα ακολουθούν τον δρόμο της σύγκρουσης και του μίσους.

Η Γραμμή του Ορίζοντος

Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, θέατρο REX

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου

Από 15/05

«Ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας (αλλά και κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός) Χρήστος Βακαλόπουλος το εν πολλοίς βιωματικό και ίσως ωριμότερο έργο του. Μια 32άχρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: έχει μόλις χωρίσει –χωρίς να ξέρει γιατί– και καταφεύγει στην Πάτμο, στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης, όπου καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση.

Και Λέγε Λέγε

Θέατρο Τέχνης

Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου

Από 15/05

Πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης για τη νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου Και Λέγε Λέγε. Η δημιουργός γράφει για το έργο της: «Μια γυναίκα με λεοπάρ ρόμπα, ένας άντρας με λεοπάρ πιτζάμα, το βασικό ζευγάρι του έργου μοιράζεται τα πάντα, από έρωτα τρελό. Όταν αυτός φοράει λεοπάρ από κάτω, αυτή φοράει λεοπάρ από πάνω. Ο γυμναστής τους, ο personal trainer, παρόλο τον καρκίνο του πνεύμονα που φαίνεται να εξαπλώνεται, δεν κόβει το κάπνισμα, από έρωτα κι αυτός, από νταλκά που λέμε». Μια παράσταση για τον έρωτα, δοσμένη με την αιρετική γραφή της δημιουργού. Στους ρόλους θα δούμε εκτός από τη Λένα Κιτσοπούλου τους Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνο Παπαδόπουλο, Θοδωρή Σκυφτούλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Μάθε με να Φεύγω

bijoux de kant HOOD art space

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης

Από 10/05

Το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου Μάθε με να Φεύγω είναι ένα ακατάτακτο κείμενο που άλλοτε φλερτάρει με το ξεχασμένο σήμερα είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά αισθηματικά ρομάντζα των περιπτέρων. Και που ενώ ονειρεύεται πως είναι δράμα, κρατάει σφιχτά το χέρι της κωμωδίας.

Η Αγνή, ιδιοκτήτρια ενός παλιού ξενοδοχείου χτισμένου κοντά στα ερείπια ενός αρχαίου παλατιού. Ο αδερφός της Ίων, συγκάτοικος, σύμμαχος και αντίπαλός της. Ένας μυστηριώδης ανώνυμος Άντρας, που επιστρέφει χρόνια μετά από μια θυελλώδη ερωτική νύχτα που πέρασε εκεί. Ένα παραλίγο ειδύλλιο, ένας ανεξιχνίαστος φόνος κι ένας βίαιος, εντελώς παράλογος χωρισμός. Ένα ιδιότυπο διακειμενικό παιχνίδι με την επιστροφή του ομηρικού Οδυσσέα στην Πηνελόπη του.

Πόθεν Έσχες

Θέατρο Βεάκη

Σκηνοθεσία: Γιώτα Σερεμέτη, Κώστας Φιλίππογλου

Από 11/05

Με χιούμορ και σκωπτική διάθεση απέναντι σε μια συλλογική μνήμη που είναι γεμάτη αντιφάσεις, η νέα παράσταση της ομάδας 4Frontal σε πρωτότυπο κείμενο της Νεφέλης Μαϊστράλη αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία ενός απατεώνα που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας κι έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής, η οποία συναντιέται με το σήμερα.

Αίμα στη Σκηνή

Σύγχρονο Θέατρο

Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης

Από 10/05

Η ανατρεπτική κωμωδία του Αμερικανού συγγραφέα και ηθοποιού Τσαρλς Λάντλαμ ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. H κωμωδία Stage Blood (το ψεύτικο αίμα που χρησιμοποιείται στο θέατρο και στον κινηματογράφο) αφορά τη ζωή στο θέατρο ενός οικογενειακού θιάσου τρίτης κατηγορίας που βρίσκεται σε μια κάποια αμερικανική πόλη (Mudville, Λασπούπολη) και πρόκειται να παρουσιάσει Άμλετ. Μόνο που για τη δεδομένη παράσταση ο θίασος δεν έχει Οφηλία (η ηθοποιός που την ερμήνευε τα βρόντηξε κι έφυγε).

Τον Λάντλαμ ενδιαφέρει να σατιρίσει εν είδει inside joke τα ήθη ενός θιάσου, εκκινώντας από αδυναμίες του χαρακτήρα των μελών του και επεκτείνοντας τη στόχευσή του σε ένα πλήθος θεμάτων που απασχολούν την καθημερινότητα και την τέχνη του.

Κάτι διαφορετικό 2

Δέκα χρόνια C for Circus

Θέατρο Τζένη Καρέζη

Από 10/05

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη τους παράσταση στην Αθήνα, οι C for Circus ετοιμάζουν μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή στο σουρεαλιστικό τσίρκο της νεανικής ορμής και αθωότητας, την εμπιστοσύνη στην πολυφωνία της ζωής, την αποδόμηση της κοινωνικής πραγματικότητας και τη συνεχόμενη αλλαγή. Χρησιμοποιώντας τη μορφή αυτοσχέδιου σατιρικού βαριετέ, σε δικό τους κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα, ένα πάρτι ενηλικίωσης που γιορτάζει τη ζωή, την αντίσταση στη ρουτίνα και τη σοβαροφάνεια, που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους αλλά πέρα για πέρα αληθινούς.

Ένας Εχθρός του Λαού

Θέατρο Ρεκτιφιέ

Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

Από 9/05

Το έργο του Henrik Ibsen σοκάρει με την επικαιρότητά του. Ένα έργο πολιτικό, που αποτυπώνει με ειλικρίνεια και αιχμηρότητα τα ηθικά διλήμματα και τις αποφάσεις που κάθε πολίτης και κοινωνία καλούνται να αντιμετωπίσουν και να πάρουν.

Στην παράσταση θα παρακολουθήσουμε έξι ηθοποιούς που αφηγούνται και αναπαριστούν την ιστορία της μικρής παραλιακής πόλης Skien (γενέτειρα του Henrik Ibsen) σαν δραματοποιημένο ντοκουμέντο μιας συνέλευσης, όπου όλο το παρασκήνιο και οι πολιτικοί και προσωπικοί χειρισμοί έρχονται σιγά σιγά στην επιφάνεια.

Ένα Μηδέν Τέσσερα

Θέατρο Νους

Σκηνοθεσία: Γιώργος Τριανταφύλλου

Από 13/05

Η δολοφονία μιας γυναίκας φέρνει πέντε ανθρώπους κλεισμένους σε ένα δωμάτιο με έναν κοινό στόχο. Ο ένοχος βρίσκεται ανάμεσά τους και πρέπει να αποκαλυφθεί. Θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν σε αυτό το παιχνίδι απόδοσης της δικαιοσύνης, που τους φέρνει υπόλογους με την ωμή αλήθεια και τα μη ειπωμένα ψέματα και μυστικά; Το τέλος θα τους βρει όλους αντιμέτωπους με τις πράξεις τους και κανείς δεν θα φύγει ίδιος και ανεπηρέαστος.

Το Όνειρο της Ιωνίας

Θέατρο Χώρος

Σκηνοθεσία: Γιώργος Πατεράκης

Από 10/05

Βασισμένη σε πάνω από 20 ημερολόγια στρατιωτών της Μικρασιατικής Εκστρατείας, η παράσταση σε κείμενο του Αντώνη Κυριακάκη και σκηνοθεσία του Γιώργου Πατεράκη και του συγγραφέα επιχειρεί να φωτίσει τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου 1919-22 μέσα από τη ματιά των απλών ανθρώπων που τα βίωσαν και των οποίων οι ζωές καθορίστηκαν ολοκληρωτικά από αυτά.

Τέσσερις αδερφικοί φίλοι στρατολογούνται για τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Η αποβίβαση στη Σμύρνη, οι ελληνικές νίκες και οι ονειρικές υποδοχές του ελληνικού στρατού από τα χωριά της Μ. Ασίας τους κάνουν να αισθάνονται μυθικοί ήρωες. Η ιστορία όμως σιγά σιγά αλλάζει, αφού οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις επηρεάζουν αρνητικά την Ελλάδα και στο πεδίο της μάχης.

Picture of Ηλέκτρα Ζαργάνη

Ηλέκτρα Ζαργάνη

Aπόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ και δημοσιογράφος του πολιτιστικού ρεπορτάζ. Εργάζεται στον χώρο των ΜΜΕ από το 2008 και έχει συνεργαστεί με ιστοσελίδες, περιοδικά, εφημερίδες και πολιτιστικά ιδρύματα.

Θεατρικές πρεμιέρες μετά το Πάσχα – Κλασικό ρεπερτόριο, τολμηρά έργα και μια νέα γενιά δημιουργών

Most Popular

Share on Social Media

Νεότερα Άρθρα
Scroll to Top