Business

Αναταράξεις στις τουριστικές Κυκλάδες: Πέφτουν Μύκονος και Σαντορίνη – Ανεβαίνουν Μήλος, Πάρος, Νάξος και Σύρος

Κυκλάδες

Τα νούμερα, που λένε πάντα την αλήθεια, ήρθαν να επιβεβαιώσουν την αίσθηση των επιχειρηματιών της Μυκόνου και της Σαντορίνης ότι η κίνηση φέτος δεν πήγε καλά. Τα δυο νησιά – «ναυαρχίδες» του τουρισμού στις Κυκλάδες, σημείωσαν φέτος πτώση των εσόδων τους κατά 5,9% η Μύκονος και κατά 9,9% η Σαντορίνη. Αντίθετα, Νάξος, Μήλος, Πάρος και Σύρος σημείωσαν αύξηση των τουριστικών εισπράξεων, τόσο από νέους τουρίστες όσο και από αυτούς που απέφυγαν φέτος την υπερ-τουριστική Σαντορίνη και τη Μύκονο. Γιατί αυτή η πτώση στα «διαμάντια» των Κυκλάδων;  

Μύκονος: τίποτα δεν είναι όπως παλιότερα

Τόσο οι τουρίστες όσο και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σεζόν στο νησιά συμφωνούν ότι τίποτα δεν είναι όπως παλαιά στη Μύκονο. Το νησί δεν είναι πια στα διεθνή trends για τους σελέπριτις πρώτης γραμμής, οι γραφικές προσωπικότητες που προσέφεραν buzz δεν υπάρχουν πια, όλα είναι πανάκριβα χωρίς αντιστοιχία value for money. Υπάρχουν ακόμα κάποιοι Άραβες που ξοδεύουν απίστευτα χρήματα για τις εκκεντρικότητές τους, αλλά μέχρι εκεί. Το χτίσιμο όλου του νησιού, η αυθαιρεσία, η ανομία και το πνεύμα «να ξεζουμίσουμε τους επισκέπτες», κάνει πάρα πολύ κακό στη φήμη της Μυκόνου. Ευτυχώς αρκετοί κάτοικοι και επιχειρηματίες το έχουν καταλάβει και κινητοποιούνται να αλλάξουν τα πράγματα πριν να είναι αργά.

Κυκλάδες

Σαντορίνη: θύμα της μοναδικής ομορφιάς της  

Η Σαντορίνη δεν πρόκειται ποτέ να μείνει χωρίς τουρισμό γιατί έχει ένα πραγματικά μοναδικό τοπίο σε όλον τον κόσμο. Το ταξίδι στη Σαντορίνη είναι ανεπανάληπτο τόσο για έναν κάτοικο της Νέας Υόρκης, όσο του Σίδνεϋ ή της Σιγκαπούρης. Το πρόβλημα στο νησί είναι ο υπερ-τουρισμός. Ποιο άτομο μπορεί να απολαύσει ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα, όταν πρέπει να στριμωχτεί ανάμεσα σε εκατοντάδες άτομα, σαν να πρόκειται να παρακολουθήσει συναυλία της Beyonce; Η Beyonce τελικά δεν βγαίνει, ένας ήλιος μόνο δύει, κι αν είναι να τον κοιτάζεις με τον αγκώνα ενός αγνώστου στα πλευρά σου, την παρέα δίπλα να τριπάρει στον κόσμο της και δεκάδες wanabee influencers να προσπαθούν να σου βγάλουν με τo gimbal το μάτι, ε, να λείπει το βύσσινο. Στο νησί αυτή τη στιγμή υπάρχει τουριστική υπερ-εκμετάλλευση. Κι αν δεν μπει ένα φρένο στα άπειρα κρουαζιερόπλοια που πλημμυρίζουν τον τόπο -πολλές φορές χωρίς να αφήνουν ούτε ευρώ – η Σαντορίνη θα πέφτει κι ένα σκαλοπάτι κάθε φορά στο τομέα του καλού τουρισμού.

Κυκλάδες

Πάρος, Νάξος, Μήλος και Σύρος ανεβαίνουν βαθμίδες

Η Πάρος, παρά τη μεγάλη τουριστική ανάπτυξη, έχει καταφέρει να κρατήσει ένα καλό επίπεδο υπηρεσιών και value for money. Οι τουρίστες την αγαπούν και την επισκέπτονται ξανά και ξανά γιατί δεν έχει το «δήθεν» ύφος της Μυκόνου, ενώ συγκεντρώνει τουρίστες κάθε κατηγορίας, που σχηματίζουν ένα όμορφο χαρμάνι. Η Πάρος είχε φέτος 58.168.971 ευρώ έσοδα από τον τουρισμό, σημειώνοντας αύξηση 2,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ακολούθησε η Νάξος με 57.557.720 ευρώ και αύξηση 2%, η Μήλος με 41.549.594 και αύξηση 4,7% και η Σύρος με 10.086.556 και αύξηση 3,2.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι τον Σεπτέμβριο του 2024, αθροιστικά στους κλάδους των καταλυμάτων και των υπηρεσιών εστίασης, η Μήλος κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 32,9% και η Πάρος κατά 23%!

Η επέκταση της σεζόν με την εύνοια του καιρού και μία σωστότερη τιμολογιακή κατηγοριοποίηση των τιμών ανά 20ήμερα, θα ήταν πραγματικά η καλύτερη αντιμετώπιση του υπερ-τουρισμού και θα έδινε στα υπέροχα Κυκλαδονήσια μας ένα καλύτερο και σταθερό μέλλον.  

author
Η Biz & Bloom είναι η νέα σου πηγή ειδήσεων γύρω από την επιχειρηματικότητα και την τεχνολογία. Εδώ θα βρεις εμπνευσμένους ανθρώπους, καινοτόμες ιδέες και επιτυχίες από τον κόσμο των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας. Ανακάλυψε πώς οι εξελίξεις οδηγούν την αγορά, βοηθούν νέες εταιρείες να ανθίσουν και μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στο μέλλον!
X