Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας έρευνας αγοράς Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024 αυξήθηκαν κατά 2,6%, φτάνοντας τα 12,1 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με 11,8 δισ. ευρώ το 2023. Στην ίδια χρονική περίοδο, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 2,8%, ενώ η αγορά των προϊόντων καθημερινής ανάγκης (FMCGs) παρουσίασε αύξηση τζίρου 2,6%.
Η κατηγορία των τροφίμων κατέγραψε αύξηση 3,6% στην αξία των πωλήσεων, ενώ οι δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες, τα οικιακά καθαριστικά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, σημείωσαν μείωση κατά 0,9%. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τους όγκους, παρατηρήθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες (2,8% για τα τρόφιμα, 3,1% για τα είδη προσωπικής φροντίδας και 1,5% για τα καθαριστικά).
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τα επώνυμα, με αύξηση 4,4% στον τζίρο, ενώ τα επώνυμα προϊόντα σημείωσαν αύξηση 2%. Το μερίδιο των ιδιωτικών ετικετών στα τρόφιμα έφτασε το 27,4% το 2024, από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.
Η ένταση των προσφορών παρέμεινε υψηλή και αυξήθηκε κατά 0,4%, με το ποσοστό των προϊόντων σε προωθητικές ενέργειες να φτάνει το 25,7%.

Αναφορικά με τα καταστήματα, οι πωλήσεις στα μικρότερα καταστήματα (έως 400 τ.μ.) αυξήθηκαν κατά 5,5%, ενώ τα υπερμάρκετ παρουσίασαν αύξηση 3,1%. Τα καταστήματα με επιφάνεια από 1.000-2.500 τ.μ. κατέγραψαν αύξηση 2,6%, ενώ τα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ. παρουσίασαν αύξηση 1,5%.
Όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων καταγράφηκε στην Κρήτη (+5,2%), στη Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), στην Πελοπόννησο (+3,1%) και στη Θεσσαλονίκη (+2,7%). Η Κεντρική Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 1,7%, ενώ η Αττική σημείωσε πιο περιορισμένη ανάπτυξη.
Διαβάστε ακόμα: Ο χρυσός εκτινάσσεται μαζί με την οικονομική αβεβαιότητα