Μόδα ή Προσωπική Αισθητική;

Home » Κόμης Εγκώμιον » Μόδα ή Προσωπική Αισθητική;

Μια από τις πολλές ερωτήσεις που δέχομαι ιδιαίτερα συχνά από το πελατειακό μου κοινό, αλλά κυρίως από τις πελάτισσες μου, είναι “Τι είναι στη μόδα;”.

Αυτή λοιπόν είναι μια ερώτηση η οποία μπορεί να έχει πολλές απαντήσεις.

Καταρχάς όταν μιλάμε για τη μόδα στα μαλλιά, χρειάζεται να διευκρινίσουμε εάν μιλάμε για την μόδα στο χτένισμα ή στο κούρεμα ή στο χρώμα. Συνήθως την ερώτηση αυτή, εμένα μου την κάνουν εννοώντας το κούρεμα και πιστέψτε με η απάντηση δεν είναι καθόλου απλή.

Η απάντηση εξαρτάται από τη γυναίκα που έχω απέναντι μου. Η επιθυμία για ένα “μοντέρνο κούρεμα” είναι περίπλοκο να υλοποιηθεί, διότι αυτό που εννοεί το κάθε άτομο με τη λέξη μοντέρνο είναι απολύτως υποκειμενικό και εξαρτάται από τα βιώματά του.

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά χρειάζεται να σκεφτούμε ότι δεν υφίσταται η ίδια μόδα σε όλα τα σημεία του πλανήτη. Άλλη μόδα ακολουθούν στην Ασία, άλλη στην Μ. Ανατολή, άλλη στην Ευρώπη κι άλλη στο Βόρεια Αμερική.

Η μόδα επίσης εξαρτάται και από την ηλικία. Δεν ακολουθεί τις ίδιες τάσεις μια γυναίκα των 20 με μία των 50 ή μια των 30 με μία των 70.

Ένας ακόμη παράγοντας για την επιλογή της μόδας είναι η κοινωνική θέση . Εδώ δεν εννοώ τη χρηματική άνεση, αλλά περισσότερο την καταγωγή  και το lifestyle.

Υπάρχουν διάφορες τάσεις στη μόδα. Κατά τη γνώμη μου η πιο προχωρημένη μορφή είναι το Street Fashion (μόδα του δρόμου). Συνήθως δημιουργείται από εκκεντρικότητες νεαρών ατόμων που είτε προσπαθούν να μιμηθούν και να υπερβούν τις εμφανίσεις κάποιων stars του θεάματος ή προσπαθούν να προκαλέσουν την προσοχή δημιουργώντας μια δική τους εμφανισιακή υπέρβαση.

Άλλη τάση της μόδας είναι το Mainstream (κυρίαρχο ρεύμα), δηλαδή μια μέση κοινωνική μόδα με πολύ ευρεία απήχηση, η οποία είναι αρκετά γενικευμένη. Ένα  κλασικό παράδειγμα για τα μαλλιά των γυναικών της χώρας μας είναι τα μακριά μαλλιά. Τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν περισσότερο δημοφιλή τα ξανθά μαλλιά, όλων των αποχρώσεων και συχνά σε ανταύγειες. Σήμερα η τάση και ειδικότερα στις νεότερες ηλικίες 20-40, είναι οι διάφορες αποχρώσεις του καστανού. Όμως πάλι αρχίσει να φαίνεται μία προτίμηση προς τα ανοιχτόχρωμα μαλλιά, η οποία χαρακτηρίζει ιδιαίτερα τις εύπορες γυναίκες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι σύγχρονες τεχνικές εργασίες ξανθίσματος του μαλλιού, όπως το balayage είναι ιδιαίτερα ακριβές.

Μια ακόμη τάση είναι το λεγόμενο Ηigh Εnd ή Upper Class. Εδώ αναφερόμαστε στη μόδα της υψηλής κοινωνίας. Σε αυτή την κατηγορία έχουμε τρεις συνηθισμένες πιθανότητες. Τα άτομα που κατάγονται από συντηρητικές οικογένειες και συνήθως ακολουθούν κάποιο κοινωνικό πρωτόκολλο βασισμένο στην μόδα που ακολουθούσαν οι γονείς τους με μια πολύ ελαφριά σύγχρονη πινελιά (μικρή τροποποίηση).  Εκείνους που θέλοντας να ξεχωρίσουν από τις προηγούμενες γενιές κάνουν διαφορετικά τα μαλλιά τους εκ του ασφαλούς και χωρίς ακρότητες. Και τέλος εκείνους που θα ζητήσουν κάτι εντελώς διαφορετικό και προχωράνε σε εκκεντρικότητες που μερικές φορές μπορεί να πλησιάζουν τις εκκεντρικότητες της Street Fashion. Ενδεχομένως σε αυτή την κατηγορία να ανήκουν κάποιοι σταρ ή άνθρωποι της τεχνολογίας και ενδεχομένως κάποιοι που θέλουν θεαματικά να ξεχωρίσουν από την καταγωγή τους ή την υπόλοιπη οικογένεια τους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι προτάσεις των μεγάλων εταιριών καλλυντικών για τα μαλλιά διαφέρουν μεταξύ τους πολύ, όπως άλλωστε γίνεται με τους οίκους μόδας στα ρούχα και αξεσουάρ.  Αν κοιτάξουμε προσεκτικά θα παρατηρήσουμε ότι οι κολεξιόν της κάθε σεζόν των διάσημων σχεδιαστών διαφέρουν από λίγο ως πολύ και σε μερικές περιπτώσεις εξαιρετικά πολύ ή είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Παράδειγμα, η κολεξιόν του σχεδιαστή Thome Brown δεν έχει καμία σχέση με εκείνη του Ralph Loren παρόλο που και οι δύο είναι Αμερικάνοι. Το ίδιο ισχύει και στην Ιταλία με την Prada και τον Armani και τους άλλους γνωστούς οίκους μόδας καθώς και στην Γαλλία με την Louis Vuitton και τον Hermes κι ας ανήκουν και οι δύο εταιρείες στον ίδιο επιχειρηματικό όμιλο. Ούτε βέβαια έχει καμία σχέση η κολεξιόν του Rick Owens με αυτή του Valentino.

Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολλά είδη μόδας για να καλύψουν όλα τα γούστα. 

Στην εποχή μας επιπλέον αναπτύσσεται όλο και περισσότερο η τάση για προσωπικό ύφος ή ακόμη πιο συγκεκριμένα το Custom Made ή το λεγόμενο Bespoke.

Όταν λοιπόν καλούμαι να απαντήσω στην ερώτηση, τι είναι στη μόδα, χρειάζεται πρώτα να καταλάβω και να εκμαιεύσω από το άτομο που με ρωτάει, με ποια από τις παραπάνω κατηγορίες ταυτίζεται. Σε κάθε περίπτωση όμως, φροντίζω  το κούρεμα το οποίο θα πρέπει να υλοποιήσω να είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για το άτομα που μου το ζήτησε, ακόμη και αν είναι το πιο συνηθισμένο σχέδιο για την περίοδο που διανύουμε.

Υπάρχουν βέβαια και πολλές περιπτώσεις γυναικών που είναι εντελώς αδιάφορες για τη μόδα και ακολουθούν αυστηρά το προσωπικό τους στιλ στα μαλλιά, όπως κάνει και μια από τις σημαντικότερες γυναίκες της μόδας, η Anna Wintour. Αλλάζει ρούχα και γυαλιά, αλλά τα μαλλιά της ποτέ. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που χρίζει ιδιαίτερης ανάλυσης.

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι καλό είναι να παρακολουθούμε την μόδα, αλλά πάντα να την προσαρμόζουμε στο προσωπικό μας ύφος. Έτσι αποφεύγουμε να φανεί κάποιο κούρεμα ψεύτικο πάνω μας. Άλλωστε “η υψηλή αισθητική υπερβαίνει τις τάσεις”.

Picture of Minos At

Minos At

Minos Haircut Metrics

Μόδα ή Προσωπική Αισθητική;

Most Popular

Share on Social Media

Νεότερα Άρθρα
Scroll to Top