Life

Ποιες λύσεις εξετάζονται για την ανακούφιση του Κηφισού από το κυκλοφοριακό χάος;

Αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισού, κοντά στη Μεταμόρφωση, όπου καθημερινά σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων. Τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξετάζουν προτάσεις που θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις καθυστερήσεις, με τις ουρές σήμερα να φτάνουν ακόμη και τα 3 χιλιόμετρα, ενώ με τις σωστές παρεμβάσεις ενδέχεται να περιοριστούν κάτω από το 1 χιλιόμετρο.

Η κυριότερη αιτία του προβλήματος είναι η είσοδος των οχημάτων που κατευθύνονται προς την Αθήνα, τον Πειραιά, το Περιστέρι, το Αιγάλεω και άλλους δήμους του κεντρικού και νότιου λεκανοπεδίου. Αυτά τα οχήματα, είτε προέρχονται από το αεροδρόμιο και τα βόρεια προάστια μέσω της Αττικής Οδού, είτε από την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, στρέφονται προς την κάθοδο του Κηφισού, όπου οι δύο μόνο λωρίδες κυκλοφορίας δεν επαρκούν, δημιουργώντας καθημερινά μεγάλες καθυστερήσεις. Τις πιο δύσκολες μέρες, οι ουρές φτάνουν από το Περιστέρι μέχρι τη Νέα Κηφισιά, κοντά στη γέφυρα Καλυφτάκη.

Αναβάθμιση του κόμβου Σκαραμαγκά

Σημαντική ανακούφιση στην κυκλοφορία της λεωφόρου Κηφισού αναμένεται να προσφέρει και το έργο αναβάθμισης του κόμβου Σκαραμαγκά. Τα έργα, τα οποία θα ξεκινήσουν σύντομα και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός τριών ετών από τη δημοπράτησή τους, περιλαμβάνουν την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων και προβλέπεται ότι θα μειώσουν σημαντικά τις κυκλοφοριακές πιέσεις, κυρίως τις πρωινές ώρες, στα δύο ρεύματα της λεωφόρου.

Ο κόμβος Σκαραμαγκά θα δημοπρατηθεί πιθανώς τον Μάιο, και όπως ανέφεραν πηγές από το Υπουργείο Υποδομών, η αναβάθμιση αναμένεται να προσφέρει σημαντική αποσυμφόρηση, καθώς ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει τη λεωφόρο Σχιστού με τη δυτική περιφερειακή του Αιγάλεω, παρέχοντας εναλλακτική διαδρομή για όσους θέλουν να κινηθούν προς το κέντρο της Αθήνας ή τα βόρεια προάστια. Η σύνδεση αυτή θα βελτιώσει τη ροή της κυκλοφορίας και θα αποσυμφορήσει τη λεωφόρο Κηφισού, μειώνοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Με την ολοκλήρωση του έργου, ο νέος οδικός άξονας 7,4 χιλιομέτρων, ο οποίος θα περιλαμβάνει δύο νέους ανισόπεδους κόμβους (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων), θα συμβάλει στην αποφόρτιση του Κηφισού. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής, που ξεπερνούν τα αποδεκτά όρια, θα μειωθούν, προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές για τους οδηγούς που κινούνται προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια.

Επιπλέον, η αναβάθμιση της οδικής υποδομής θα επιτρέψει τη σύνδεση με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής και θα ενισχύσει την κυκλοφορία στους κόμβους της περιοχής, βοηθώντας στην αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού.

Αναμενόμενα οφέλη και χρονοδιάγραμμα

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να προσφέρει πλήθος οφελών:

  • Δημιουργία νέου οδικού άξονα Σχιστού-ΔΠΛΑ.
  • Βελτίωση της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Σχιστού.
  • Εκτροπή κυκλοφορίας από τη λεωφόρο Κηφισού στον νέο άξονα.
  • Αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου στην περιοχή των ανισόπεδων κόμβων Σχιστού-Σκαραμαγκά.

Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να γίνει εντός του πρώτου τετραμήνου του 2025 και η κατασκευή του θα διαρκέσει τρία χρόνια. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 70 εκατομμύρια ευρώ.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο σύνηθες είναι να παθαίνει ηλεκτροπληξία ένας αργυροπελεκάνος;

    X