Life

Tesla: Τα… βγάζουν από την πρίζα λόγω Μασκ

Ο Πάτρικ Σνάιντερ, γραφίστας από τη Βάδη-Βυρτεμβέργη, έχει παρατηρήσει κάτι ασυνήθιστο: οι πωλήσεις των αυτοκόλλητών του αυξάνονται κάθε φορά που ο Ίλον Μασκ δημοσιεύει μια αμφιλεγόμενη άποψη στο Χ (τέως Twitter). Ιδιαίτερα μετά τις δημόσιες τοποθετήσεις του υπέρ της AfD, η ζήτηση για τα αυτοκόλλητα που σατιρίζουν τον Μασκ έχει εκτοξευθεί.

Το best seller προϊόν του Σνάιντερ είναι ένα αυτοκόλλητο που γράφει: «Αγόρασα αυτό το αυτοκίνητο πριν ο Ίλον χάσει τα λογικά του». Πολλοί οδηγοί Tesla, που θέλουν να αποστασιοποιηθούν από τις τοποθετήσεις του δισεκατομμυριούχου, κολλούν αυτά τα αυτοκόλλητα στα οχήματά τους, δηλώνοντας: «Οδηγώ Tesla, αλλά δεν υποστηρίζω τον Μασκ».

«Ντροπή για την Tesla»

Η Tesla κατάφερε αρχικά να γίνει σύμβολο καινοτομίας και οικολογικής συνείδησης, συγκεντρώνοντας ένα προοδευτικό κοινό που αποκαλούνται “early adopters”. Όπως εξηγεί ο Στέφαν Βέγκνερ από το πρακτορείο Scholz&Friends, το κοινό αυτό ταυτίστηκε με την Tesla λόγω της πρωτοπορίας της στην ηλεκτροκίνηση, όπως συνέβη με την Apple και το iPhone.

Ωστόσο, οι πολιτικές παρεμβάσεις του Ίλον Μασκ, όπως η υποστήριξή του στην ακροδεξιά AfD, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις. Οι πωλήσεις της Tesla στη Γερμανία έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ η έκφραση “Tesla-shame” (ντροπή για την Tesla) έγινε πλέον δημοφιλής για να περιγράψει τους οδηγούς που αισθάνονται άβολα με τη σύνδεση του αυτοκινήτου τους με τον Μασκ.

tesla supercharger, tesla, electric vehicle, electric car, ev charging station, charging station, tesla, tesla, tesla, tesla, tesla-7383957.jpg
Η Tesla έχει δει μείωση στις πωλήσεις της στη Γερμανία

Πτώση στις πωλήσεις της Tesla στη Γερμανία

Η Tesla έχει δει μείωση στις πωλήσεις της στη Γερμανία. Συγκεκριμένα, το 2024 οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν στις 37.000 από 63.000 το 2023. Το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησε στο 9,9% (από 12,1%). Ταυτόχρονα, η BMW ξεπέρασε την Tesla στις ταξινομήσεις, καταγράφοντας 42.066 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και μερίδιο αγοράς 11,1%.

Εκτός από τις πολιτικές τοποθετήσεις του Μασκ, οι πωλήσεις επηρεάστηκαν και από την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και από τη συγκρατημένη καταναλωτική συμπεριφορά λόγω της οικονομικής κρίσης.

Άνοδος της BMW

Παρά τη συνολική πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία το 2024, η VW διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ η BMW κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά. Αντίθετα, η Tesla φαίνεται να είναι ο μεγάλος χαμένος, με τους Γερμανούς καταναλωτές να παραμένουν πιστοί στις εγχώριες μάρκες.

«Η Volkswagen για τους Γερμανούς είναι κάτι σαν νόμος», σημειώνει ο Μάρκους Έμερτ από την Ομοσπονδιακή Ένωση Ηλεκτροκίνησης (BEM).

Άνοδος της Tesla στην Ελλάδα

Σε αντίθεση με τη Γερμανία, η Tesla κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 8% το 2024, φτάνοντας τα 1.987 οχήματα. Παρότι οι αριθμοί είναι μικροί σε σύγκριση με άλλες αγορές, η τάση δείχνει διαφορετική δυναμική για την εταιρεία στη χώρα μας.

Διαβάστε ακόμα: Ετσι θα πετύχετε 20% μείωση στον ΕΝΦΙΑ

X