Αποφάσισα να γίνω σκηνοθέτης όταν …
Παρακολούθησα την «Δίκη του Κάφκα» στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Αν πάω ακόμη πιο παλιά, από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου ως παιδί, έστηνα αυτοσχέδιες παραστάσεις με φίλους!
Η πρώτη μου παράσταση ήταν …
Το «Χάος & Τάξη (Ένας Φαύλος Κύκλος)». Ήταν η πρώτη δουλειά που μπήκε εξ’ ολοκλήρου το όνομά μου στην σκηνοθεσία. Παραμένει η βάση μου αισθητικά και καλλιτεχνικά.
Περισσότερο από όλους (στη σκηνοθεσία) με βοήθησε …
Οι ηθοποιοί με τους οποίους συνεργάζομαι καθώς και συνεργάτες της εκάστοτε παράσταση τους οποίους συμβουλεύομαι και ακούω με αφοσίωση.
Αγαπημένος ξένος σκηνοθέτης
Στον κινηματογράφο ο Christopher Nolan. Στο θέατρο θαυμάζω το μεγαλείο και την προσφορά του Peter Stein.
Αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης
Κινηματογραφικά ο Γιώργος Λάνθιμος. Το θέατρο του Λευτέρη Βογιατζή σε διαπερνούσε. Από σύγχρονους ο Άρης Μπινιάρης με ξεσηκώνει.
Η καλύτερη παράσταση που έχω δει στη ζωή μου
Δύσκολο να καταλήξω σε μια! Θα πω την αγαπημένη μου για την διετία 2021 – 2023 που ήταν η Αντιγόνη του Ανουίγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαπα στο Θέατρο Τέχνης. Μια παράσταση που ζήλεψα με την καλή έννοια! Ευρηματική, εύστοχη, συγκλονιστικά αληθινή και με βαθειά νοήματα.
Ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάσει κάποιος…
«Γκρεμίζοντας το τοίχος της σιωπής» της Alice Miller. Η αποδοχή εαυτού ξεκινά από την αποδοχή των τραυμάτων μας και δει των τραυμάτων της παιδικής μας ηλικίας.
Ένα έργο που θέλω να σκηνοθετήσω είναι …
Την Μήδεια του Ευρυπίδη. Η δομή της Αρχαίας Τραγωδίας με συγκινεί. Και αυτό το έργο δεν σταματά να είναι διαχρονικό.
Πρόβα VS παράσταση
Ως ηθοποιός προτιμώ την παράσταση. Ως σκηνοθέτης φυσικά θα πω την πρόβα! Στις παραστάσεις που σκηνοθετώ, με το ζόρι με κρατάει η καρέκλα. Το σώμα μου έχει ακόμη την τάση να είναι full on.
Αυτό που δεν αντέχω στην Ελλάδα…
Η μη αποδοχή εαυτού. Και τα δίπολα. Παλεύουμε ανάμεσα στον συντηρητισμό, την σύγχρονη Ευρώπη, την ιστορία, την αίσθηση του αδικημένου και συγχρόνως το αίσθημα σπουδαιότητας. Και το ότι αυτή η χώρα δεν αγαπιέται αληθινά από τους κατοίκους της. Έχουμε την πεποίθηση ότι μας ανήκει άρα την καίμε, την σπάμε, την πατάμε αλλά για συμμάζεμα και καθάρισμα ούτε λόγος!
Αν είχα ένα μαγικό ραβδί θα άλλαζα αύριο στο ελληνικό θέατρο…
Την επιμονή σε πρόσωπα αντί για έργα και συγγραφείς. Λείπουν οι νέοι συγγραφείς. Αστέρια έχουμε πολλά αλλά πρέπει να υπάρξει και ο λόγος να λάμψουν.
Αν μπορούσα να συνεργαστώ με οποιονδήποτε σκηνοθέτη ή ηθοποιό στον κόσμο, αυτός/-η θα ήταν…
H Emma Stone είναι μελέτη και σχολείο. Οι εκφράσεις της, η χρήση του λόγου και η σωματικότητά της, το ίδιο της το σώμα που είναι καμβάς. Μια αληθινά σύγχρονη καλλιτέχνης, ηθοποιός του 2024.
«Ποστάρω άρα υπάρχω;» Ποια η σχέση σας με τα social;
Ποστάρω όταν έχω ανάγκη να εκφραστώ. Τα social ήταν ο λόγος που ξεκίνησα να γράφω θεατρικά κείμενα. Αποτύπωνα την καθημερινότητά μου, περιστατικά, ευτράπελα και διάβαζα σχόλια ότι η γραφή μου ήταν θεατρική, ότι δημιουργούσα εικόνες. Κοινώς έγραφα σκηνές χωρίς να το καταλαβαίνω! Είμαι ενεργός στα social, είναι εργαλείο δουλειάς για ‘μένα, κάποιες φορές ανταλλάζω απόψεις που με βοηθούν να ξεκλειδώνω από στεγανά καθώς στην δουλειά μας θα χρειαστεί μέσα από ένα έργο, μια σύμβαση, να αγκαλιάσεις μια συνθήκη ενός ρόλου που είναι κάτι άλλο από ‘σένα. Έναν ήρωα με άλλα πιστεύω που θα πλάσεις, θα υποδυθείς ή θα σκηνοθετήσεις.
INFO
Σκηνοθετώ την παράσταση «Μούσια» και έχω συγγράψει το κείμενο μαζί με τον Νικόλα Φραγκιουδάκη. Θα παίζεται μέχρι 5 Μαρτίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο 104
Θα παίζω στην παράσταση «Μαζί Ποτέ» του Τσιμάρα Τζανάτου στο Bios σε σκηνοθεσία Λευτέρη Παπακώστα από 28 Φεβρουαρίου.
Σκηνοθετώ την παράσταση «Ένα Μηδέν Τέσσερα» της Παρασκευής Ανεβλαβή που ανεβαίνει τον Μάιο στο Θέατρο Nous.