Ο Κωνσταντινος Αβράμης είναι σήμερα 26 ετών, γέννημα θρέμμα Αθηναίος.
Σπούδασε φιλοσοφία στο Καποδιστριακό και είναι τελειόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος comparative dramaturgy and performance research (φρανκφούρτη/ελσίνκι).
Έχει ασχοληθεί με τη θεατρική γραφή (ίδρυμα κακογιάννης, θέατρο πορεία), την υποκριτική (θέατρο άττις), και τη σκηνοθεσία (μικρή ακαδημία). ως δραματουργός έχει δουλέψει σε θέατρα στην Ελλάδα και τη Φινλανδία και σε ταινίες μικρού μήκους. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη της Εταιρείας Θεάτρου «Πρόταση». Το θεατρικό του έργο «Αγωνία ιερή στον αργαλειό της Εύας Palmer-Σικελιανού» που ανέβηκε τον χειμώνα στο Hug κυκλοφορεί και σε βιβλίο.
Ας γνωρίσουμε τον Κωνσταντίνο Αβράμη μέσα από τα δικά του λόγια!
Πώς ξεκίνησε η «περίπετειά» σου με το αντικείμενο σου;
Ποιο είναι το αντικείμενό μου; Μάλλον το περικύκλωσα χωρίς να καταλαβαίνω ακριβώς και έπειτα διερωτήθηκα γύρω από τι κλωθογυρίζω. Έγραφα, διάβαζα, δοκίμαζα το stand up comedy, δοκίμαζα εργαστήρια υποκριτικής, σπούδαζα φιλοσοφία, ταξίδευα, προσπάθησα να εμπνεύσω άλλους να αφηγηθούν τις ιστορίες μου, προσπάθησα να αφηγηθώ τις ιστορίες άλλων ― και τότε κατάλαβα: μάλλον αυτό που συνυφαίνει τα προαναφερθέντα είναι ο τόπος μου. Και ξεκίνησα να οικειοποιούμαι ιστορίες άλλων, να τις μεταπλάθω, να συνεργάζομαι με ανθρώπους που εκτιμώ, να οικειοποιούμαι τεχνικές άλλων και να τις μεταπλάθω. Αυτήν τη μετάπλαση της μετάπλασης αντιλαμβάνομαι ως αντικείμενό μου.
Αθήνα – Βερολίνο – Τόκυο – Νέα Υόρκη: Πού πιστεύεις θα είχες μεγαλύτερη ελευθερία να κάνεις αυτό που αγαπάς;
Η ελευθερία προϋποθέτει μια ασφάλεια· ένα πλαίσιο που με γλιτώνει από το να σκέφτομαι πώς να επιβιώσω. Αν το συνυπολογίσω αυτό, στο ανατολικό Βερολίνο. Αν κάνω σαν να μην έχω οικονομικές ανάγκες, Αθήνα. Οι άλλες δυόμιση πόλεις μου είναι αδιάφορες ως και τρομακτικές.
Ποιος σου έχει δώσει τη μεγαλύτερη βοήθεια και ποιος ή τι ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που βρήκες στο δρόμο σου;
Επειδή αισθάνομαι πως ο τρόπος με τον οποίο εργάζομαι τώρα είναι απόλυτα διχοτομημένος, (από τη μία στρέφομαι μέσα μου να βρω τι δεν έχει ειπωθεί και τι με κινεί / και από την άλλη προσπαθώ απεγνωσμένα να το μοιραστώ, κοινωνικά, με άλλους) συμβαίνει το εξής παράδοξο: ό,τι με εμποδίζει προς τη μία κατεύθυνση, με διευκολύνει προς την άλλη και τούμπαλιν. Ευγνωμονώ την οικογένειά μου· ευγνωμονώ την Ελένη, που είναι ο άνθρωπός μου· ευγνωμονώ τους καθηγητές μου. Επίσης, αν δεν είχα την ανάγκη να εργαστώ από νεαρή ηλικία, θα ήμουν αυτή τη στιγμή τρομακτικά εσωστρεφής ― αλλά είναι αυτή η εργασία που πολλές φορές με έχει παρασύρει να παραγκωνίσω ή να αμβλύνω αυτό που αν το αναζητούσα πιο μονομανώς θα είχα καταφέρει κάτι περισσότερο.
Λες πιο εύκολα: Συγγνώμη ή «άντε παράτα μας»;
Δεν ξέρω αν έχω πει ποτέ «άντε παράτα μας».
Ο έρωτας στα χρόνια των σόσιαλ μίντια – Πώς σχολιάζεις την νέα συνθήκη;
Δεν ξέρω να απαντήσω, δεν με απασχόλησε ποτέ.
Τι βλέπεις στην τηλεόραση;
Δεν έχω τηλεόραση, δεν είχα τηλεόραση. Τελευταία φορά που είδα ολόκληρη εκπομπή στην τηλεόραση ήταν επειδή νοσηλευόμουν. Και τότε, κολλάω μόνο με την απογευματινή ζώνη και τα παιχνίδια γνώσεων.
Με τι έχεις κολλήσει κάποια στιγμή στη ζωή σου – ή είσαι κολλημένος τώρα;
Με το θέατρο. Με τη γλώσσα. Με το ότι συμβαίνει μια γενοκτονία, οι φόροι μας την εξοπλίζουν, και ΄μεις μιλάμε για ζώδια, τηλεόραση και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αν είχες ένα ξόρκι που μπορούσε να αλλάζει τα πάντα, τι θα άλλαζες στην Αθήνα;
Θα άλλαζα το ιδιωτικό κέρδος που έχει μετατρέψει κάθε γωνιά της σε μαγαζί. Θα πολλαπλασίαζα τις λεωφορειογραμμές της, θα πύκνωνα τα δρομολόγια των μέσων μεταφοράς της και θα απαγόρευα τα ιδιωτικής χρήσης αμάξια σε όλον τον δήμο. Θα αξιοποιούσα όλα τα ακατοίκητα και μη χρησιμοποιούμενα κτίρια της πόλης.
Ποιο από τα σοσιαλ μίντια χρησιμοποιείς πιο πολύ και γιατί;
Το instagram, υποθέτω, γιατί μου έχουν πει πως αν προωθώ τις παραστάσεις μου εκεί, τις βλέπουν περισσότεροι άνθρωποι.
Ποιες πέντε λέξεις σε περιέχουν και σε περιγράφουν καλύτερα;
1.κανένας 2.δεν 3.περιέχεται 4.σε 5.πέντε…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η Κατερίνα Νάκου επαναπροσδιορίζει την τέχνη της υφαντικής και κερδίζει διεθνή αναγνώριση.