H Ζανέλ, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι η εκπρόσωπος του ελαφρού τραγουδιού στις μέρες μας.
Αφιέρωνει την ενεργητικότητα και την αγάπη της για τη μουσική στα μαθήματα φωνητικής και βιολιού που παραδίδει, αγαπάει τη φωτογραφία και της αρέσει να απαθανατίζει ό,τι βλέπει και της προκαλεί ένα …λουλούδιασμα στην ψυχή.
Όσοι την έχουν απολαύσει επί σκηνής μιλάνε για την θεατρικότητά της αλλά και για «ένα κορίτσι με βελούδινη φωνή που μας ταξιδεύει…»
Στις ζωντανές της εμφανίσεις, η Ζανέλ μάς ταξιδεύει στα τραγούδια των μεγάλων συνθετών του ελαφρού τραγουδιού, από τον Γιάννη Σπάρτακο και τον Γιώργο Μουζάκη μέχρι τον Μίμη Πλέσσα και τον Μάνο Χατζιδάκι, αλλά και στις μεγάλες ερμηνεύτριες που το χαρακτήρισαν, όπως η Κλειώ Δενάρδου, η Ζωή Κουρούκλη, η Γιοβάννα, η Τζένη Βάνου κ.ά.
Η προσωπική της δισκογραφία παρουσιάζει νέα τραγούδια με τη μουσική ευωδιά και ποιότητα της χρυσής εποχής της Jazz στην Ελλάδα, των δεκαετιών του ’50 και του ’60. Η ερμηνεύτρια με τη γαλλική φινέτσα, μας παρουσίασε τα πρώτα της τραγούδια με την υπογραφή των καταξιωμένων δημιουργών και παραγωγών Αντώνη & Δημήτρη Παπαβομβολάκη.
Τα τραγούδια, που διαγράφουν ήδη τη δική τους πορεία στις καρδιές των ακροατών, είναι τα πρώτα δείγματα από το υλικό που θα αποτελέσει τον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο (L.P.) της Ζανέλ.
Ας γνωρίσουμε την Ζανέλ, μέσα από τα δικά της λόγια!
Πώς ξεκίνησε η «περίπετειά» σου με το αντικείμενό σου;
Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη ρετρό μουσική όταν επισκέφτηκα τους αδερφούς Παπαβομβολάκη. Εκεί ανακάλυψα τη μαγεία των κλασικών τραγουδιών, την αίσθηση νοσταλγίας που μου προκαλούν, αλλά και το συνταίριασμα με τη φωνή μου. Η ρετρό μουσική έχει ένα μοναδικό τρόπο να μεταφέρει τον ακροατή σε άλλες εποχές και να αναδεικνύει την ομορφιά και την αισθητική ενός πολύ ένδοξου, μουσικά, παρελθόντος. Τονίζοντας τις μελωδίες, τους στίχους και τις ερμηνείες, η ρετρό jazz μουσική με καθηλώνει και με κάνει να εκτιμώ την παράδοση και την κληρονομιά της μουσικής που έχει διαμορφώσει τη συνολική κουλτούρα μας.
Αθήνα – Βερολίνο – Τόκυο – Νέα Υόρκη: Πού πιστεύεις θα είχες μεγαλύτερη ελευθερία να κάνεις αυτό που αγαπάς;
Κάθε πόλη έχει τη δική της μοναδική αίγλη και προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες. Η Αθήνα έχει τη σύνδεση με τον αρχαίο της πολιτισμό, την ιστορία και τη θαλπωρή της μεσογειακής ζωής. Το Βερολίνο προσφέρει μια απαράμιλλη δυναμική ως πόλη, καινοτομία και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα. Το Τόκυο είναι γεμάτο ζωντάνια, τεχνολογική πρωτοπορία και παράδοση που συνυπάρχουν εναρμονισμένα. Η Νέα Υόρκη, είναι ένας ολόκληρος κόσμος από μόνη της, με την πολύβουη ατμόσφαιρά της, τη λάμψη και την αίσθηση μιας ατελείωτης αφθονίας.
Η επιλογή της πόλης από τον καθένα μας, εξαρτάται από τον τρόπο ζωής του, τα ενδιαφέροντα και τις προσδοκίες του. Κάθε πόλη έχει τα πλεονεκτήματά της αλλά και τους περιορισμούς της, οπότε η ελευθερία να κάνει κάποιος αυτό που αγαπάει μπορεί πράγματι να διαφέρει. Γνωρίζω πολύ καλά τις ρίζες της ρετρό, jazz μουσικής σε Βερολίνο και Νέα Υόρκη, όμως η αγάπη και η σύνδεση μου με την Αθήνα είναι κάτι το οποίο είναι βαθιά ριζωμένο στην ψυχή μου καθώς στην Αθήνα ξεκίνησα το προσωπικό μου μουσικό ταξίδι, εμβαθύνοντας στις γνώσεις και την αισθητική μου.
Ποιος σου έχει δώσει τη μεγαλύτερη βοήθεια και ποιος ή τι ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που βρήκες στο δρόμο σου;
Σε μεγάλο βαθμό, η μεγαλύτερη βοήθεια στη ζωή μου προήλθε από την οικογένειά μου, τους δάσκαλούς μου, τους παραγωγούς και μέντορές μου Αντώνη και Δημήτρη Παπαβομβολάκη, από τους φίλους μου, που με στήριξαν σε διάφορες φάσεις της ζωής μου και με βοήθησαν να αναπτύξω τις ικανότητές μου και να επιτύχω τους στόχους μου καθώς και από τους συναδέλφους μου, που συνέβαλαν σημαντικά στην καλλιτεχνική μου ανάπτυξη, προσφέροντάς μου γνώσεις, καθοδήγηση και στήριξη στην επαγγελματική μου πορεία.
Όσο για το μεγαλύτερο εμπόδιο που συνάντησα στον δρόμο μου, αυτό πιθανόν να ήταν ο ίδιος μου ο εαυτός. Οι προκλήσεις ήταν μεγάλες και το επίπεδο εξαιρετικά υψηλό. Σε πολλές περιπτώσεις, ένιωσα αμφιβολίες για τις ικανότητές μου και αντιμετώπισα δυσκολίες στο να πιστέψω απόλυτα στον εαυτό μου. Η αντιμετώπιση αυτών των εμποδίων απαιτούσε προσπάθεια, αυτοσυνειδητοποίηση και υποστήριξη από το περιβάλλον μου. Ωστόσο, με τον καιρό, κατάφερα να ξεπεράσω αυτά τα εμπόδια, εμβαθύνοντας στην συνολική αυτοβελτίωση και να επανανακαλύψω την αυτοπεποίθησή μου. Είναι σημαντικό να φτάνεις στο σημείο, στο να ξέρεις ποιος πραγματικά είσαι και τί αποζητάς, παλεύοντας γι΄ αυτό καθημερινά και με αγάπη.
Λες πιο εύκολα: Συγγνώμη ή «άντε παράτα μας»;
Θα προτιμούσα να πω “συγγνώμη”, καθώς αυτή η λέξη δείχνει σεβασμό, ευγένεια και αναγνώριση μιας πιθανής παραβίασης ή μιας παρερμηνείας. Μια ειλικρινής συγγνώμη, εκφράζει την ανάληψη της ευθύνης για τα λάθη μου, όταν συμβούν και την αποκατάσταση της καλής σχέσης με τους άλλους ανθρώπους.
Ο έρωτας στα χρόνια των σόσιαλ μίντια – Πώς σχολιάζεις την νέα συνθήκη;
Η αλήθεια είναι πως βρίσκω την έμπνευση και την αίσθηση της αυθεντικότητας και της ειλικρίνειας στις παλαιότερες εποχές, οι οποίες ασκούν επάνω μου ασυναγώνιστη γοητεία. Δεν με αφορά τόσο η σημερινή συνθήκη. Ωστόσο αντιλαμβάνομαι ότι κάθε εποχή φέρνει τα δικά της προνόμια και προκλήσεις. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα έλεγα ότι έχω κάθετη άποψη γι’ αυτό το θέμα καθώς όπως είπα παραμένω θαυμάστρια των παλιών, ρομαντικών εποχών.
Τι βλέπεις στην τηλεόραση;
Δεν παρακολουθώ επί χρόνια τηλεόραση. Προτιμώ να αφιερώνω τον ελεύθερο χρόνο μου σε δραστηριότητες που με αφορούν περισσότερο, όπως το διάβασμα, η μουσική, οι ταινίες ή οι περίπατοι. Αναζητώ περισσότερο εναλλακτικές δραστηριότητες που με εμπνέουν και με γεμίζουν θετική ενέργεια. Αποφεύγω τις δυσάρεστες ειδήσεις, την υποκρισία και το ψέμα.
Με τι έχεις κολλήσει κάποια στιγμή στη ζωή σου – ή είσαι κολλημένη τώρα;
Είμαι παθιασμένα κολλημένη με τη μουσική, ιδιαίτερα με την ερμηνεία. Αφοσιώνομαι σε κάθε νότα, κάθε στίχο και κάθε εκφορά του, προσπαθώντας να μεταδώσω τα συναισθήματά μου μέσα από αυτή τη διαδικασία. Επίσης, η δημιουργία μουσικής είναι μια διαδικασία που με κρατάει συνδεδεμένη απόλυτα με την συνολική μου έκφρασή και με εμβαθύνει στον εσώτερο εαυτό μου. Κάθε τραγούδι που τραγουδώ ή γράφω, αποτελεί ένα κομμάτι της ψυχής μου και αντικατοπτρίζει τον εσωτερικό μου κόσμο.
Αν είχες ένα ξόρκι που μπορούσε να αλλάζει τα πάντα, τι θα άλλαζες στην Αθήνα;
Αν είχα ένα τέτοιο ξόρκι, σίγουρα θα άλλαζα με αυτό το πολιτικό μας σύστημα. Θα έδιωχνα όλους τους επαγγελματίες πολιτικούς και θα μαχόμουν την ανέχεια, την τόση ακρίβεια και την αστεγία. Άπειροι οι άστεγοι άνθρωποι που ζουν στο δρόμο τρομαγμένοι, άρρωστοι και αβοήθητοι.
Ποιο από τα σοσιαλ μίντια χρησιμοποιείς πιο πολύ και γιατί;
Το Facebook γιατί έχει μια αμεσότητα που μου ταιριάζει περισσότερο.
Ποιες πέντε λέξεις σε περιέχουν και σε περιγράφουν καλύτερα;
Ευαίσθητη, ευσυγκίνητη, ρομαντική, πεισματάρα και δημιουργική
Η ηχογράφηση του τραγουδιού “Τσάρλεστον”, έγινε ζωντανά σε ένα και μόνο booth του στούντιο, όπως ακριβώς γινόταν και τότε, τη δεκαετία του 1920, κάτι που συμβαίνει πολύ σπάνια στις μέρες μας. Η περφόρμανς βιντεοσκοπήθηκε επίσης ζωντανά ταυτόχρονα με την ηχογράφηση. Η παραγωγή έγινε με τους όρους του τότε, στις ανάγκες του σήμερα.