Αν τελικά η δημοφιλής εφαρμογή TikTok απαγορευτεί στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη Κυριακή, παρατηρείται ένα μαζικό κύμα χρηστών που εγκαταλείπουν το TikTok και μετακινούνται στο RedNote.
Αυτό το κινεζικό app, το οποίο προβάλλει βίντεο μικρής διάρκειας όπως το TikTok, κερδίζει έδαφος στις ΗΠΑ, καθώς οι χρήστες προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο να χάσουν την πρόσβαση στο δημοφιλές TikTok.
Το RedNote (ή Xiaohongshu στα Καντονέζικα) είναι πλέον η πιο δημοφιλής δωρεάν εφαρμογή στο App Store της Apple. Ουσιαστικά, συνδυάζει στοιχεία από το Instagram, το TikTok και το Pinterest, και έχει ήδη 300 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα, αριθμός αρκετά μικρότερος σε σχέση με το TikTok, τουλάχιστον προς το παρόν, όπως αναφέρει ο Independent.
Η εφαρμογή κυκλοφόρησε το 2013 και πολύ γρήγορα απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα στην Κίνα. Η αξία της εκτιμάται στα 3 δισ. δολάρια, ενώ έχει αντλήσει 1 δισ. δολάρια από επενδύσεις.
Τον περασμένο Απρίλιο, το αμερικανικό Κογκρέσο ψήφισε ένα νομοσχέδιο που προβλέπει την απαγόρευση του TikTok, εκτός αν υπάρξει νέος ιδιοκτήτης της πλατφόρμας. Οι ΗΠΑ θεωρούν το TikTok απειλή για την εθνική ασφάλεια, λόγω των φερόμενων σχέσεων με την Κίνα και των ανησυχιών για τη διαρροή δεδομένων στην κινεζική κυβέρνηση.
«Το Κογκρέσο δεν ανησυχεί για το περιεχόμενο του TikTok», δήλωσε ο αρχιδικαστής Τζον Ρόμπερτς κατά τη διάρκεια των προφορικών επιχειρημάτων. «Δεν τους ενδιαφέρει η ελευθερία της έκφρασης. Το αποδεικνύει η νομική προσφυγή. Δεν λένε ότι το TikTok πρέπει να κλείσει, λένε ότι οι Κινέζοι πρέπει να σταματήσουν να ελέγχουν το TikTok».
Η δικαστής Έλενα Κέιγκαν ανέφερε επίσης ότι «ο νόμος στοχεύει μόνο στην ξένη αυτή εταιρεία, η οποία δεν έχει δικαιώματα πρώτης τροπολογίας».
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προσπαθήσει να καθυστερήσει την απαγόρευση, αναζητώντας λύση μέσω «πολιτικών μέσων» όταν αναλάβει τα καθήκοντά του. Αναλυτές επισημαίνουν ότι η ενδεχόμενη απαγόρευση στις ΗΠΑ θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στην αγορά των influencers.
Διαβάστε ακόμα: Challenges με τη «σκοτεινή» πλευρά του TikTok