Κατερίνα Μπουζάνη: Η ελληνική πραγματικότητα διατηρεί επίκαιρες τις παραστάσεις που ανεβάζουμε

Κοινοποιήστε το άρθρο αυτό:
Home » Νέοι Δημιουργοί » Κατερίνα Μπουζάνη: Η ελληνική πραγματικότητα διατηρεί επίκαιρες τις παραστάσεις που ανεβάζουμε

Μες στον Ιούνιο, δυο θεατρικές δουλειές-γροθιά στο στομάχι, δυο έργα της Αφροδίτης Φλώρου, ανεβαίνουν στην σκηνή σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη.

Η Κατερίνα Μπουζάνη είναι ηθοποιός, σκηνοθέτιδα και ιδρύτρια του πολυχώρου τέχνης ΚΛΕΨύΔΡΑ. Όπως έχει εύστοχα γραφτεί για εκείνη, δεν βλέπει το θέατρο σαν διασκέδαση και αφορμή για λήθη, αλλά, αντιθέτως, το αντιμετωπίζει ως μοχλό αλλαγής του κόσμου, ως παράγοντα αφύπνισης προσωπικής και κοινωνικής. Μες στον Ιούνιο, δυο θεατρικές δουλειές-γροθιά στο στομάχι, δυο έργα της Αφροδίτης Φλώρου, ανεβαίνουν στην σκηνή σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη.

Το ‘’ενΥδρείο’’ και η ‘’Βιργιλίου Κάθοδος’’ λοιπόν, δυο παραστάσεις που σχεδίασε και έστησε με τους μαθητές της, άξιες περιπτώσεις ερασιτεχνών, ακόμα, ηθοποιών που πρόκειται όμως να μας απασχολήσουν στο μέλλον. Έννοιες όπως η δικαιοσύνη, η ανθρωποφαγία, οι εξουσιαστικές σχέσεις, η δυσκολία της ανθρώπινης κατάστασης αλλά και το σκηνικό ενός κόσμου που συνεχώς αλλάζει διαπερνούν και τις δύο δουλειές και εμείς, λίγο πριν τις απολαύσουμε, ανακρίναμε εν συντομία την Κατερίνα Μπουζάνη.

Πόσα χρόνια, πια, η ΚΛΕΨύΔΡΑ; Πόσο οικογένεια και σπίτι σου νιώθεις τον χώρο και την ομάδα;

Η ΚΛΕΨύΔΡΑ  ως ομάδα μετράει 6 χρόνια ζωής και ο χώρος μας που στεγάζει τα όνειρα μας 5. Η ομάδα είναι η καλλιτεχνική μου οικογένεια μοιραζόμαστε πολλά αληθινά και πλέον περισσότερες ώρες περνάω στον χώρο παρά στο σπίτι μου.

Οι παραστάσεις που ανεβάζετε είναι έντονα κοινωνικοπολιτικές. Εκτός τέχνης πώς συνδέεσαι με την ταξική και έμφυλη ταυτότητά σου;

Η ταυτότητα της ομάδας μας είναι κοινωνικοπολιτική.Το ίδιο πρεσβεύω κι εγώ ως καλλιτέχνης.Θα μπορούσες να με πεις ιδεαλίστρια, δεν έχω βέβαια πλέον την ρομαντική  πεποίθηση που είχα πιο μικρή ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο αλλά θέλω να πιστεύω πως μέσα από το βήμα που έχω μιλώντας για όλα αυτά που μας πνίγουν θα φωτιστεί η ελπίδα.Αν μετακινηθεί έστω και μια σκέψη μέσα από αυτό που κάνω θα έχω κερδίσει το στοίχημα.

Το ενΥδρείο πώς προσεγγίζει ακριβώς την έννοια ”δικαιοσύνη”; Και η Βιργιλίου Κάθοδος πώς αντιμετωπίζει την ανθρωποφαγία;

Το ενΥδρείο μιλάει για τα κρατικά εγκλήματα και το πόσο δύσκολο είναι να παλεύεις με ένα σύστημα που συνεχώς βρίσκεις αντίσταση στο να δικαιωθείς. Στο έργο μας υπάρχει η φράση ”Στα δύσκολα σήκω και χτύπα” .Όταν το άδικο σε ξεπερνάει και η έννοια της δικαιοσύνης μοιάζει με ουτοπία στην πραγματικότητα που ζεις,δεν έχεις παρά να ελπίζεις πως όσες φορές και να χτυπάς σε τοίχο κάποια στιγμή αν βρεις τη δύναμη να ξανασηκωθείς μπορεί και να τον ραγίσεις. Η παράσταση Βιργιλίου Κάθοδος πραγματεύεται την ανισότητα των κοινωνικών στρωμάτων και το πόσο έτοιμοι είμαστε να πατήσουμε επί πτωμάτων αν βρεθούμε σε ένα περιβάλλον όπου επιβιώνει ο πιο ισχυρός.Τι θα επιλέγαμε σε μια τέτοια συνθήκη; Να χαθεί ο αλτρουισμός και η αλληλεγγύη ή το ο θάνατος σου η ζωή μου;

Πόσο σημαντική είναι για σένα η δικαιοσύνη; Έχεις αδικήσει ανθρώπους; Έχεις αδικηθεί;

Η δικαιοσύνη είναι μία από τις βασικές μου αρχές .Έχω νιώσει ότι έχω αδικηθεί και ίσως άθελα μου να έχω αδικήσει κάποιον.Το σημαντικό είναι αν συμβεί αυτό να το αναγνωρίζουμε και να το διορθώνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Όσο εμβαθύνεις στην διδασκαλία και την σκηνοθεσία, έχεις σκεφτεί μήπως απομακρύνεσαι από την υποκριτική; Σε απασχολεί καθόλου αυτή η σκέψη;

Ένας άνθρωπος που εκτιμώ πολύ μου είπε κάποια στιγμή: Αν θες να εμβαθύνεις σε κάτι και να γίνεις καλός σε αυτό τότε δίδαξε το.Δεν νιώθω ότι απομακρύνομαι από την υποκριτική μιας και μέσω της διδασκαλίας αλλά και της σκηνοθεσίας είμαι μέσα σε αυτό και η υποκριτική είναι ο κεντρικός άξονας.Επίσης είναι και αυτά κομμάτια μου.Αυτό που έχω ευχηθεί όμως κάποιες φορές είναι η μέρα να είχε περισσότερες ώρες για να τα προλαβαίνω όλα.

Τι σε απασχολεί κοινωνικά και καλλιτεχνικά αυτή την εποχή εκτός από το ενΥδρείο;

Με απασχολεί η απελπισία και η απογοήτευση στα μάτια των ανθρώπων,με απασχολεί να κρατηθεί η ελπίδα ζωντανή.Με απασχολει να αντικατασταθεί το σκοτάδι με φως.Καλλιτεχνικά είμαι εστιασμένη αυτή τη στιγμή στις παραστάσεις μας,όταν τελειώσουν με το καλό θα με απασχολήσουν τα επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια που τώρα είναι σε αναμονή.

Τι είναι αυτό που σε κάνει να σηκώνεσαι κάθε πρωί από το κρεβάτι;

Η αίσθηση του ότι είναι μια νέα ημέρα για να πάρω και να δώσω αγάπη.Κοινώς μια καινούρια ημέρα, πάμε να την αδράξουμε.

Πώς είναι μια καθημερινή ημέρα στην γεμάτη ζωή σου; Βάλε μας στην ατζέντα σου…

Αυτή την περίοδο η καθημερινότητα μου έχει πολλές πρόβες,πολλά διαδικαστικά και ελάχιστο ελεύθερο χρόνο.Θα ξεκλέψω όμως λίγο χρόνο για στιγμές με αγαπημένα μου πρόσωπα που με γεμίζουν αγάπη και δύναμη και αν είμαι τυχερή και μια βόλτα στη θάλασσα.

Ξεσπάς; Κλαις; Φωνάζεις; Την παλεύεις;

Άνθρωπος είμαι κι εγώ..και φυσικά μου συμβαίνουν όλα.

Ποια παράσταση που έχετε ανεβάσει με την ομάδα αναπολείς περισσότερο; Ενδεχομένως θα ήθελες να ξανανέβει; Και γιατί;

Όλα τα έργα τα νιώθω σαν παιδιά μου και δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω.Υπάρχουν όμως κάποια από αυτά που πιστεύω  πως δεν έχουν κλείσει τον κύκλο τους.Η ελληνική πραγματικότητα τα διατηρεί επίκαιρα.

Info:

ενΥδρείο

Ημερομηνίες Παραστάσεων: Πρώτο cast 14,15,16 Ιουνίου / Δεύτερο cast 18,19,20 Ιουνίου

‘Ωρα: 21.15  Θέατρο Χώρος  (Πραβίου 6 – 8, Αθήνα 11855)

Βιργιλίου Κάθοδος

Ημερομηνίες Παραστάσεων: Πρώτο cast 23, 24, 25 Ιουνίου / Δεύτερο cast 28, 29, 30 Ιουνίου

Ώρα: 21.15  Θέατρο Ρεκτιφιέ (Λ.Κωνσταντινουπόλεως 119, Αθήνα 104 47)

Κοινοποιήστε το άρθρο αυτό:
Picture of Γεωργία Δρακάκη
Γεωργία Δρακάκη
Η Γεωργία Δρακάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Σπούδασε Νομικά και, μεταπτυχιακά, Δημοσιογραφία στο ΕΚΠΑ. Είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος. Έχει ασχοληθεί επί σειρά ετών και συνεχίζει με κείμενα, ραδιοφωνικές εκπομπές και podcasts γύρω από την πόλη, τον πολιτισμό, την γαστρονομία, τις ανθρώπινες σχέσεις και το σεξ. Έχει γράψει θεατρικά έργα που έχουν παιχτεί σε αθηναϊκές σκηνές. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κάκτος το βιβλίο της ''Ο Τάσος πέθανε''.

Κατερίνα Μπουζάνη: Η ελληνική πραγματικότητα διατηρεί επίκαιρες τις παραστάσεις που ανεβάζουμε

Most Popular
Κοινοποιήστε το άρθρο αυτό:
Νεότερα Άρθρα
Scroll to Top